ویژگیهاي عاطفی کودکان دیرآموز

ویژگیهای عاطفی کودکان دیرآموز

Posted on Posted in مشاوره

ویژگیهای عاطفی کودکان دیرآموز

 

اعتماد به نفس آنها پایین است
ضعف در انگیزه دارند
دامنۀ توجه آنها پایین است
خودارزشمندی ندارند
به بازی توجه ویژه دارند
محبت پذیر هستند

ویژگیهای عاطفی کودکان دیرآموز
ویژگیهای عاطفی کودکان دیرآموز

آموزش کودکان دیرآموز: یکپارچه سازی یا جداسازی آن چه در مورد این دسته از دانش آموزان مشهود است این است که برخلا ف کودکان باهوش تر
خودآموزی ضمنی و اتفاقی چندانی ندارند و در امر فراگیری خودکار نیستند.
معمولا این کودکان در خواندن خیلی ضعیف اند و به تدریج از هم ردیفان تواناتر خود عقب و عقب تر
می مانند . اینان هر چه به سطح آموزشی بالا ت ری ارتقا یابند مدارس را برای تنظیم برنامه های درسی
معمولی و تطبیق آن با یادگیری کند خود پیش از پیش با مشکل روبه رو می سازند.

مولفان دیگر نیز تاکید کرده اند که دانش آموزان دیرآموز در پایین ترین حد دامنه هوشی کودکان
عادی قرار دارند و نباید آنان را عقب مانده ذهنی تلقی کرد.

ویژگیهای عاطفی کودکان دیرآموز
ویژگیهای عاطفی کودکان دیرآموز

با توجه به ویژگی های دانش آموزان دیرآموز متخصصان تعلیم و تربیت عادی و استثنایی عموما بر این
باورند که چون این قبیل دانش آموزان از نظر رشد ذهنی تفاوت کمی با دانش آموزان عادی دارند
بهتر است در مدارس عادی و همراه سایر همسالان خود تحصیل کنند . این تفکر که یکپار چه سازی
نام دارد به معنای همگام و همزمان کردن فرآیند تعلیم و تربیت کودکانی با نیازهای ویژه در مدارس
عمومی به طور پاره وقت یا تمام وقت است .

 

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۶۰
۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۰
۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶
۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴
۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰
اینستاگرام @DR.RAVANSHENAS1
تلگرامTelegram.me/ravanshenasiii

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *